Last Stop 174 / Ônibus 174

Såg filmen Last Stop 174... verklighetsbaserad om gatubarn i Brasil...
Hade jag varit rik, hade jag lätt flyttat till Brasilien för att hjälpa gatubarnen där...
Blev verkligen påmind om världens problem och att vi ska va glada över att vi bor i trygga Sverige..
Här går vi och gnäller över skitsaker när tex barnen i Brasilien har varit med om 1000 ggr värre saker, och strugglar 24/7 för att överleva... uppskatta de du har och ta ingenting för givet...

Tittar på min lille son som ligger och sover så sött brevid mig och tänker att jag ska göra allt för att han ska få en bra uppväxt som de går i denna fucked up värld och att jag absolut inte ska skaffa fler barn, för denna värld vi lever i idag blir bara värre och värre för varje dag som går...





och på denna sidan kan ni se dokumentären.... http://www.listal.com/video/10402533
 
Jag tänker på Sandro och barnen i Brasilien.... hade jag kunnat göra nåt för er, så hade jag gjort de...... Gonatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0